Op deze pagina vind je allerlei challenges die jou kunnen helpen bij het 'verbeteren' van jou lifestyle. Ik probeer ze zo laagdrempelig mogelijk te maken voor je zodat het niet als een 'moetje' voelt, maar zodat het echt gaat voelen als een gewoonte😊.

Ik ga proberen wekelijks een challenge te maken, maar het kan zijn dat er soms opeens 3 challenges zijn in een week. En soms maar 1 in de maand. Het licht er aan hoeveel tijd ik heb🤩. Ik laat het ook weten via mijn insta als er een nieuwe online staat!

Wil jij begeleiding bij een challenge? stuur me dan gerust een mailtje: behealthy.withmee@gmail.com of een DM via instagram: @behealthy.withme , je kunt ook het formuliertje naast de challenge invullen en dan neem ik contact op met jou!

 


Daar is die weer, een nieuwe challenge🙌. Nou ja deze keer is het niet echt een challenge, maar ik wil ik jou graag helpen met het behalen van je doelen en op deze manier leek bij dat het 'makkelijkste'. 

Op mijn Instagram heb ik een post geschreven over het stellen van mini doelen. Ik zou hier onder even een korte samenvatting maken van wat ik daar in vertelt heb (je kunt natuurlijk ook gewoon de post lezen😉):

 

Door het stellen van mini doelen is het makkelijker om je grote doel te behalen, omdat je dan niet alleen maar streeft naar iets dat nog heel ver weg is. Stel je voor jij wilt 15 kg afvallen, stel dan als minidoel dat je 5 kg (of als dit doel voor jou nog te groot is nog wat minder). Als je dan 5 kg bent afgevallen kun je dat doel afkruisen en doordat je dat afkruist krijg je waarschijnlijk meer motivatie om nog door te gaan. 

 

Natuurlijk heb ik ook weer een bestandje gemaakt zodat jij daar je doelen + minidoelen kunt invullen en afvinken/ afkuizen✅:

Minidoelen Stellen
Word – 16,1 KB 28 downloads

Ik zou het leuk vinden als jij het (ingevulde) bestand met mij deelt door hem mij bijvoorbeeld te sturen via de mail (mijn mail is: behealthywithmee@gmail.com ), of een foto te sturen via Instagram. Zodat ik kan zien dat jij er mee bezig bent/ meedoet met de 'challenge'. 

(Niets is verplicht natuurlijk).

Vind jij het nou moeilijk om doelen te stellen of lukt het je niet zo goed? ik wil jou daar graag bij helpen. Dus voel je vrij om mij een dm te sturen zodat ik jou (gratis) kan helpen bij het stellen van jou doelen. 😊


Een nieuwe challenge, en deze challenge is voor veel mensen waarschijnlijk wel ECHT een challenge!💪:

De challenge= ga 3 weken NIET op de weegschaal staan. 
-> het kan natuurlijk ook korter of langer, het is voor hoelang je jezelf wilt uitdagen🤩

 

Door de weegschaal letten de mensen die afvallen (en ook de mensen die aan willen komen, 'normale' mensen etc.) tegenwoordig eigenlijk alleen maar op de cijfertjes🤷.
Maar wat is belangrijker; verschil in de weegschaal zien (zonder het in de spiegel te zien) of verschil in de spiegel zien (zonder veel verschil te zien op de weegschaal?😊

Dat 2e natuurlijk!; dus daarom is de uitdaging om 3 weken (of langer of korter) niet op de weegschaal te staan. 😱

Maar wat kan ik nu wel doen dan om te weten hoe mijn progressie verloopt? Nou simpel, meet je omvang en maak bevore en after foto's. Nu kun/ ga je elke week je omvang meten en progressie foto's maken. Want zo let je namelijk veel minder op dat (stomme) cijfertje en veel meer op wat je in de spiegel ziet.🤗

 

Natuurlijk zal je na 3 weken niet MEGA VEEL verschil zien, maar ik doe 3 weken omdat 6 weken misschien een te hoge drempel voor jou is. Is dit niet zo: probeer lekker 6 weken en daag jezelf uit! Want ik geloof (en weet) dat jij ook 6 weken (of zelfs langer) zonder de weegschaal kunt!🤩

Hier onder vind je ene formulier waar jij je maten ik kan schrijven (je kunt het natuurlijk ook in een boekje doen), zo kun je makkelijk je progressie bijhouden ZONDER DE WEEGSCHAAL!🤩💪

Voor ..... weken mijzelf niet weten!
Word – 36,2 KB 33 downloads

Heel erg veel succes met de challenge en laat mij zeker weten als je de challenge gaat doen!

Vind jij dit nou heel erg moeilijk? en zou je daarom (gratis) meer tips willen hebben. Vul dan even hier het onderstaande bericht in. Zo kan ik contact met je opnemen en ga ik je helpen. 😊


Een nieuwe 'challenge'🤩:

De challenge is, zorg er voor dat je 2 liter water per dag drinkt. Voor de ene is dit vanzelfsprekend, maar voor de ander kost dit wat meer moeite.

Ik heb zelf ook moeite met genoeg water drinken, en helemaal op dagen wanneer ik naar school moet.🤷

Dus ik daag jou uit om voor een week lang (minstens) echt te gaan letten op genoeg water drinken, 2 liter is maar een voorbeeld. Als jij liever 1,5 liter of 3 liter als doel wilt stellen mag dit ook!🙌

Ik doe zelf ook mee met deze challenge en hij gaat in vanaf 25-5-21 tot 1-5-21, natuurlijk kun je ook later starten als je deze 'post' later ziet. 

Mijn tips om genoeg water te drinken💭:

- zet een wekker op bepaalde tijden, bijvoorbeeld om 10 uur, 13 uur, 17 uur en 20 uur. En dan moet je voor die tijd een halve liter op hebben, heb je dat niet? dan moet je het dan in 1x opdrinken en dat wil je natuurlijk niet, dus door die stok achter de deur ga je automatisch al meer drinken😊.
- zorg dat je altijd water binnen handbereik hebt; denk aan een bidon die je naast je neer zet tijdens werken, of mee neemt tijdens het wandelen. 
- wissel water af met thee(!!), ik ben echt een HELE GROTE thee fan. Het liefste drink ik het heel de dag. Dus door water af te wisselen met thee word het niet 🤪

Heb jij nog tips? Laat het me dan ook zeker weten via het formulier hier naast, en wie weet zet ik hem er wel bij🤩
Veel plezier met het doen van deze challenge, en veel succes💪

Wil je dit (letterlijk) samen met mij doen? Laat hier dan even je insta naam achter want dan voeg ik je toe in mijn verhaal waar ik dagelijks tips laat weten, en reminders dat je 'moet' gaan drinken.😊
Of als je nog meer tips hebt om voldoende te drinken mag je het ook invullen, en misschien zet ik de tip er wel bij!


Opdracht lekker eten:
In deze opdracht ga je opschrijven hoe lekker je een bepaald product vind wat 'ongezonder' is, en wat 'gezond' is. 

Opdracht:
- In de komende we(e)k(en) maak je een lijstje. En op dat lijstje schrijf je het 'ongezondere' product op.
- Je bepaalt hoe veel je er van hebt genoten.

Een voorbeeld:
Chips: een 6,5
Chocolade: een 9,2
Drop: een 8,6
Natcho schotel als avond eten: 9
Snoep: een 5, 8
Pizza als avond eten: 6

- Dan zie je dat je chips, pizza en snoep toch een stuk minder lekker vond dan chocolade natcho schotel en drop. Dan heb je een overzichtje van waar je echt oprecht van gaat genieten. En is het een stuk makkelijker kiezen tijdens je genietmomentjes. 

- Dit ga je ook doen met 'gezond' eten. Op die manier kun je zien wat jou gezond leven leuk zou moeten maken. 

 

Wil je mijn lijstje gebruiken? Klik dan op de link hieronder:

Lijstje
Word – 13,2 KB 28 downloads

DISCLAIMER: je moet natuurlijk geen onderscheid maken tussen 'gezond' en 'ongezond', want 1 bepaald product maakt je niet gelijk gezond of ongezond. 

Wil je dit samen doen met mij?, laat dan even hier je naam achter. 


De eerste challenge gaat over je mindset💭. 
Mindset is namelijk een heel belangrijk deel als het om afvallen gaat. Want als jij jezelf nu niet mooi vind, vind jij jezelf 10 kg lichter nog steeds niet mooi!

 

Opdracht/ challenge: 
- Ga elke ochtend voor de spiegel staan en schrijf 3 dingen op wat jij mooi vind aan jezelf. Dit kan innerlijk of uiterlijk zijn. 👀
- ONTHOUD: niets is goed of fout.
- In het begin voelt het misschien een beetje onwennig. Maar hoe vaker je het gaat doen hoe normaler het word, en hoe meer JIJ het gaat geloven...

Het is niet zo dat als je dit een week doet dat je opeens 0 negatieve gedachtends hebt. Je zult het echt wat langer moeten doen. En er komen natuurlijk meerdere dingen bij kijken. 😊
Maar je zult wel stil staan bij de dingen die je mooi vind en waar je trots op bent. 

 

Hier een formulier waar je het op (zou kunnen) schrijven:

Je kunt hem elke week opnieuw gebruiken. Maar je kunt natuurlijk ook naar de Hema gaan om een leuk boekje te halen en het daar in schrijven🖋️. 

Wat Vind Ik Mooi Aan Mijzelf
Word – 30,8 KB 21 downloads

Als  je ergens tegen aan loopt of hulp nodig hebt, laat dan zeker hier even een bericht achter. Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op!